شروع سرمایه گذاری در بورس


1401/06/14 ارسال شده توسط حسین آباقی 333

شروع سرمایه گذاری در بورس

شروع سرمایه‌گذاری در بورس

 

امروزه یکی از روش‌های کسب درآمد و یا افزایش درآمد سرمایه‌گذاری در بورس و بازار سهام است. اما مهم‌ترین نکته در سرمایه‌گذاری در بورس این است که نباید بی‌گدار به آب زد. در واقع شما برای سرمایه‌گذاری در این راه باید مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین سود را در چنین بازار پر ریسکی داشته باشید.

نکاتی که هنگام سرمایه‌گذاری در بورس باید توجه کنید

آگاهی در مورد نکات ابتدایی برای سرمایه گذاری در بورس یکی از مهمترین گام ها برای ورود به بورس است. برخی از نکات را به صورت خلاصه در ادامه آورده ایم

• در مورد بازار موردنظر برای سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. هیچ‌گاه بدون شناخت و اطلاع از یک بازار وارد آن نشوید و شروع به سرمایه‌گذاری نکنید.

• برای سرمایه‌گذاری در بورس و یا هر بازار دیگری شما احتیاج به پول ‌دارید و این پول باید مازاد بر آن مقداری باشد که نیازهای روزانه شما را مرتفع می‌سازد.هیچ‌گاه از پول‌هایی که برای کار خاصی از قبیل خرید خانه و ماشین کنار گذاشته‌اید برای سرمایه‌گذاری استفاده نکنید.

• بهتر است قبل از شروع به سرمایه‌گذاری، اصول پس‌انداز را آموخته باشید.

• میزان ریسک و همچنین میزان ضرر خود را در نظر بگیرید. در واقع باید مشخص کنید که تا چه حد توانایی ضرر کردن دارید و این ضرر تا چه حد به شما آسیب خواهد رساند.

• بهتر است قبل از ورود به این بازار و تصمیم نهایی از متخصصان در این حوزه کمک بگیرید.

• سعی کنید از نرم‌افزارها و برنامه‌های تحلیلی مناسب در این حوزه بهره بگیرید و همیشه رویدادهای سرمایه‌گذاری خود را دریکی از برنامه‌های این‌چنینی ثبت کنید.

• کنترل احساسات در این نوع سرمایه‌گذاری بسیار حایز اهمیت است. با یک‌بارسود کردن سرمایه‌گذاری خود را چندین برابر نکنید؛ زیرا ممکن است به همان میزان ضرر کنید. پس قبل از هر چیز شناخت بازار از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که با توجه به نوسانات موجود در این نوع بازارها،گاهی افراد باتجربه نیز گول احساسات خود را می‌خوردند و طمع، باعث بر باد رفتن کل سرمایه‌شان می‌شود. پس در هر حال آرامش خود را حفظ کنید.

• از اخبار اقتصادی روز و بورس اطلاع کسب کنید. برای این کار می‌توانید عضو خبرنامه‌ها شوید و یا در گروه‌هایی که متعلق به سرمایه‌گذاران است عضو شوید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. 

قبل از سرمایه‌گذاری در بورس به این سوالات پاسخ دهید

برای سرمایه‌گذاری در بورس قبل از هر چیز باید این سؤالات را از خود بپرسید

آیا زمان کافی برای کسب اطلاع از بازار بورس دارید؟ برای مثال اگر شما فرد پرمشغله‌ای هستید که در طول روز حتی یک ساعت زمان خالی برای این کار ندارید،سرمایه‌گذاری در بورس برای شما مناسب نیست.

آیا می‌خواهید به این نوع سرمایه‌گذاری به چشم شغل اول بنگرید؟ اگر شما فردی با شغل و درآمد ثابت نیستید، سرمایه‌گذاری در بورس برای شما مناسب نیست.مگر اینکه یک منبع درآمد یا سرمایه‌ای کنار گذاشته‌شده داشته باشید.

آیا فرد ریسک‌ پذیری هستید؟ اگر شما فردی هستید که تحمل زیان‌های احتمالی و پذیرش ریسک را ندارید، سرمایه‌گذاری در این راه برای شما مناسب نیست.

آیا فکر می‌کنید در بورس همه‌چیز به شانس بستگی دارد؟ اگر فردی هستید که می‌اندیشید سرمایه‌گذاری در بورس بستگی به شانس و اقبال دارد و شناخت و مطالعه بازار نقشی در این نوع سرمایه‌گذاری ندارد، بورس برای شما مناسب نیست.

سخن پایانی

در واقع شما زمانی باید در بورس سرمایه‌گذاری کنید که مقداری پول به‌صورتپس‌انداز داشته باشید و به آن احتیاج نداشته باشید و بخواهید از طریقی آن را افزایش دهید. همچنین توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بورس در بلندمدتمی‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد ولی در بازه کوتاه‌مدت توقع سودهای کلان در این روش را نداشته باشید

پرسش و پاسخ
نوشته های تازه
تبلیغات
مالی سنتر